Biz Tercihlerimizden İbaretiz! : Türk Malı Ürün Listesi

yerli malı ile ilgili görsel sonucu

Giyim Sektörü


  • LCW
  • Kiğılı
  • Hatemoğlu
  • Damat (ORKA Group)
  • Koton
  • Süvari
  • İmza (Taşkınırmak A.Ş.)
  • De fakto (Ozon Tekstil)
  • Mavi

Ev tekstili


  • Madam Coco (Deha Mağazacılık Ev Tekstil Ürünleri Sanayi Ve Tic. A.Ş)
  • English Home (Aydın Holding)
  • LCW Home

Ayakkabı Sektörü


  • Kinetix (Ziylan grup)
  • Gezer (Loris, Finley, Ziley)
  • Scooter (Macro Ayakkabı ve Otelcilik San. ve Tic.A.Ş., Ziylan Grup)
  • Polaris (Ziylan grup)
  • King Paulo (Ersoysan Ayakkabı ve Deri San. Dış Tic. Ltd. Şti.)
  • Forelli (Alkan Ayakkabı Ve Deri Mamülleri San. Dış Tic. Ltd. Şti.)
  • Lescon (Erbay Grup)
  • YDS Ayakkabı (Yakupoğlu Tekstil Ve Deri San. Tic. A.Ş)

Gıda Sektörü


  • Sanset gıda (Toksöz Grup, Tadelle, Sarelle, Sagra, Gol, L'era Fresca, Zumosol, Pernigotti)
  • Torku (Konya Şeker Sanayi ve Ticaret A.Ş.)
  • Afia Gıda (Nafia Gıda)
  • Şölen (Biscolata, Ozmo, Milango, Boombastic, Luppo, Lokkum, Nutymax)
  • Erişler Gıda (Eriş Un, Nudo, Miluni)
  • Ülker (Yıldız Holding)
  • Kristal (Kristal Gıda San. ve Tic Ltd. Şti.)
  • Sek (Koç Holding)
  • Pehlivan Helva (Pehlivan Helva A. Ş.)
  • Burcu Gıda
  • Selva Gıda
  • Aytaç Gıda (Ülker-Yıldız Holding)
  • Tariş (Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Tarım Satış Kooperatifleri Birliği)
  • Zade (Helvacızade A. Ş.)
  • Oruçoğlu Gıda (Oruçoğlu Gıda San. Ve Tic. Ltd. Şti. – Gimat)
  • İkbal Gıda (İkbal Grup)
  • Eti (Eti Gıda Sanayi Ve Ticaret A.Ş.)
  • Pınar (Yaşar Holding Gıda ve İçecek Grubu)
  • Sütaş (Sütaş A.Ş.)
  • Kaanlar (Kaanlar Şirket Grubu)
  • Lezita
  • Erpiliç
  • Keskinoğlu
  • Olca salça
  • Eser salça

İçecek Sektörü


  • Uludağ
  • Kristal
  • Hamidiye Su
  • Fuska Su
  • Kayışdağı Su
  • Aytaç su
  • Niğde Gazozu
  • Beypazarı Maden Suyu
  • Kızılay
  • Doğanay
  • Nazo
  • Aroma
  • Meyöz
  • Hünkar Gazoz
  • Torku Osmanlı Şerbetleri
  • Didi
  • Doğuş Çay
  • Meysu
  • Dimes

Temizlik Sektörü

  • Evyap
  • Naturalive
  • Duru
  • Bingo
  • Peros
  • Ersağ
  • Viking
  • Flaminfo
  • Mio
  • Hes
  • Paksoy
  • Eti Matik
  • Feradisin

Teknoloji Sektörü

  • Telekom
  • Vestel
  • Casper
  • Bip
  • Bimeks
  • Vatan Bilgisayar
  • Kaan Telefon
  • Arçelik
  • Beko
  • Arzum
  • King
  • Sinbo
  • Gold Master
  • Arnica

Otomotiv Sektörü

  • Emin Otomotiv
  • Fuzul Otomotiv
  • Otokar

Marketler

  • Bim
  • Şok
  • Biçen
  • Burda
  • Show
  • Bizim
  • Çağrı
  • Rammar
  • Selam
  • Happy Center
  • A101
  • Onur
  • Uyum
Şirket ve ürün bilgileri şirketlerin kendi sitelerden alınmıştır. Liste tamamen örnektir. Liste dışında kalan ürünler ve şirketler için araştırma yapılması önerilmektedir. Herhangi bir kurum ve kuruluş ile maddi veya manevi bağlantımız bulunmamaktadır.

Bu liste ile en azından alternatiflerimiz olduğunu öğreniyoruz. Bir şey almadan önce kısa bir araştırma yapalım. Kime ve neye destek verdiğimizi öğrenelim.

Biz tercihlerimizden ibaretiz. 

Neyi neden satın alıyoruz?
Bir şeyi satın alırken önceliklerimiz neler?
Yazının bu bölümünde derin bir nefes alalım ve içimize dönüp düşünelim.
Nerde olmak istiyoruz? Dünyada neyi değiştirmek istiyoruz? Düşünelim.
Değiştirmek istediğimiz şeylere önce kendimizden başlayalım.
Kendimizi değiştirelim, öncelikler belirleyelim ve öyle devam edelim.
Bulduğumuz doğruları tartışıp araştıralım.
Bu sayılanları uyguladığımız sürece, evet, bizler değişimi getirebiliriz!
Size uzun listeler verip bunu almayın, bunu alın demek istemedik. Ama aldığınız ürünlerin kime ait olduğunu araştırmamız gerektiğini hatırlatmak istedik. Bir ürün alırken her zaman önceliklerimizi ve aldığımız ürünlerin kime ait olduğunu sorgulamayı öğrenmemiz gerektiğini hatırlatmak istedik.

"Benim almadığım bir ürün ne yapabilir ki" demeden, hem kendimizi hem çevremizi değiştirmeye başlamalıyız. Başta küçük gibi gözüken adımlar, çok büyük bir değişimin habercisi olabilir.

Markete gittiğimizde aldığımız ürünün tadı, ambalajı ve kokusuna baktığımız kadar etiketini okumayı da öğrenmeliyiz.

Türk malı ürünler almayı tercih etmeliyiz. Evet belki kalitesi bizi tatmin etmeyecek ama önceliklerimizi aklımızdan çıkarmamamız gerek. Bu yolla hem yerli ekonomiye destek olurken, hem de "katkı sağlamamamız gerekenler"den de uzak durmuş olacağız.

İnternette birçok site var bunu alın bunu almayın diyen, onlara bir göz gezdirin tabii ki, ama öncelikle değiştirmemiz gereken zihnimiz.

Son olarak, "İsrail'in başkenti Kudüs diyorlar doğru mu?" diye soran birine, "İsrail bir devlet mi ki başkenti olabilsin." diyecek cesarete sahip olmalıyız.

Selametle kalın.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mahmûd Sâmi Ramazanoğlu (K.S.)

Boykot'a nereden başlasak?

Bir Kitap: Dokuz Yüz Katlı İnsan